Письмовий переказ

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ПИСЬМОВОГО ПЕРЕКАЗУ

1. Прочитати текст переказу.

Їжачок прокинувся
Взимку їжачок спав під купою хмизу. Та ось прийшла весна, з'явилась молода травичка. їжачок вийшов зі свого лігва.
На голках суха трава, мох, старе листя. Виліз їжачок, позіхнув, потягнувся і почав лапкою свою колючу шкіру обчищати. Об гілки, кущі потерся, язиком себе облизав.
Поглянув навколо себе, обтрусився їжачок і побіг на полювання. Цілу зиму він не їв, схуд, зголоднів. Тепер тільки натрапить на жучка чи жабку - зразу впіймає і з'їсть.
Скоро він сили набереться. Тоді зможе зі змією впоратись. Тільки б трапилась вона йому!
                                             (За І. Скребицьким, В. Чапліною)

2. Виконати лексичну роботу (усно).
1) Пояснити значення слів.
Хмиз - невеликі тонкі гілки (переважно сухі), що відпали від дерева.
Лігво - місце в землі, де живе тварина. Впоратись зі змією - перемогти змію, вбити її.

2) Дібрати синоніми до слів.
З'явилася (травичка) - проклюнулась, вилізла.
Виліз (їжачок) - вибрався, вийшов.
Натрапить - знайде (жучка чи жабку).

3. Відповісти на питання (усно).
- Де взимку спав їжачок?
- Що він зробив з приходом весни?
- Який вигляд він мав?
- Куди побіг їжачок?
- На кого він полював?

4. Встановити послідовність подій (усно).
- За ланцюжком слів установити послідовність подій відповідно до змісту переказу.
Спав, позіхнув, поглянув, зголоднів, вийшов, облизав, побіг, схуд, потягнувся, почав обчищати, обтрусився, впіймає і з'їсть.

5. Розібрати орфограми (усно).
- Вставити пропущені букви. Пояснити.
В_сна, з_явилась, _жачок, обчи_ати, ку_і, полюва_я,
З_їсть, наберет_ся.

6. Скласти план.
Скласти та записати план.

Орієнтовний план
1. Прийшла весна.
2. Їжачок прокинувся.
3. Час на полювання.

7. Переказати текст за складеним планом (усно).

8. Повторно прочитати текст.

9. Самостійно написати переказ.

10. Перевірити переказ.

2 комментария: