Перші навички та знання

Що повинен вміти першокласник

Вступ до школи — це новий і надзвичайно складний етап у житті 6–7 річних дітей та їх батьків. Напевно, перед кожним з учасників цієї події стоїть безліч питань, на які вони активно шукають відповідь.
Перш за все необхідно знати, що прихід 6–7 річної дитини до школи збігається з психологічною кризою, пов’язаною з необхідністю навчання у школі і необхідністю взяти на свої маленькі плечі ряд обов’язків, які раніше виконували дорослі.
Не так важливо, чи вміє дитина читати і писати! Важливим є те, чи психологічно готова дитина до навчання, чи сформовані у неї мисленнєві операції, чи готова дитина сприймати і слухати вчителя, чи готова до навчальних навантажень.
Ось приблизний перелік того, що необхідно дитині знати і вміти на кінець дошкільного періоду.

Соціально-суспільні, побутові знання

Діти знають:
  • назву нашої країни та її столиці;
  • прапор, герб України;
  • назву рідного міста, села, адресу, прізвище, ім’я, по-батькові батьків;
  • дні тижня, їх послідовність;
  • назву поточного місяця.
Діти вміють розповідати про свою сім’ю:
  • називати і відрізняти різні частини доби і їх послідовність;
  • розуміти поняття «вчора», «сьогодні», «завтра», називати місяці року.
Діти мають уявлення:
  • про сезонні зміни в природі;
  • про свійських та диких тварин;
  • про перелітних та зимуючих птахів;
  • про залежність змін у живій природі від змін у неживій природі;
  • про умови, необхідні для росту рослин;
  • про лісові ягоди і гриби;
  • про овочі і фрукти;
  • про дерева, кущі, квіти.

Мисленнєві операції

Діти вміють:
  • порівнювати, класифікувати, групувати предмети;
  • називати матеріали, з яких виготовлені ці предмети;
  • розуміти значення узагальнюючих слів;
  • порівнювати довжини, висоту, ширину;
  • розрізняти форму предметів.

Моторика та координація

Діти вміють:
  • прямо та твердо ходити, бігати, стрибати;
  • точно ловити та кидати м’яча;
  • протягом певного часу носити не дуже легкі та великі предмети;
  • застібати ґудзики та зав’язувати шнурки;
  • проводити на папері прямі рівні лінії;
  • «бачити» рядок у зошиті та писати у ньому;
  • бачити клітинки та точно виконувати по них малюнок.

Комментариев нет:

Отправить комментарий