Дисграфічні помилки у дітей

ВИЯВЛЕННЯ ДИСГРАФІЧНИХ ПОМИЛОК У ДИТИНИ
Дисграфія – часткове порушення процесу письма, при якому спостерігаються стійкі помилки: спотворення та заміни букв, перевертання звукоскладової будови слова, порушення злитності написання окремих слів в реченні, аграматизми на письмі.

1. Помилки  зумовлені несформованістю фонематичних процесів та слухового сприймання:

   1.1  Пропуски букв та складів: трва-трава, соти- солити іт.п

   1.2  Перестановки букв та складів: двора-дрова, ломоко-молоко і т.п

   1.3  Недописування букв, складів: лопат- лопата і т.п

   1.4  Вставляння зайвих букв, складів: тарава-трава, тигор-тигр

   1.5   Написання слів разом, або їх довільний поділ: влісі, на стала о сінь.

   1.6   Спотворення слів: хабор-хоробрий, зпени-з пенька

   1.7  Невміння визначити межі речення в тексті, написання всіх слів разом.

   1.8  Заміни букв: панка-банка, жолото-золото, лука-рука, сапка-шапка

   1.9   Порушення пом'якшення приголосних: тулпан-тюльпан

   1.10 Повторення певних букв чи складів: дешеве-дерево, до дорога-дорога

2.Помилки зумовлені несформованістю лексико-граматичних категорій:

   2.1  Аграматизм: вона сидів, три вікно, ми писала  і т. п

   2.2  Написання разом слів з прийменниками та роздільне написання префіксів: влісі, при летіли

3. Помилки, зумовлені недорозвитком зорового сприймання: боска-дошка, уайка- чайка, тиби- риби

4. Відсутність великої букви на початку речення та у власних назвах; відсутність розділових знаків.

5. Неправильний порядок слів у реченні, неправильне узгодження слів.

6. Звернути увагу на порушення орієнтації у просторі зліва- справа; дзеркальне письмо; та низький рівень зображувальних можливостей

7. Діти-дисграфіки допускають аналогічні помилки і під час читання.


Звернути увагу на розвиток комунікативних умінь, загальний розвиток.

Джерело: http://kyiv-oblosvita.gov.ua

Комментариев нет:

Отправить комментарий