ВИЯВЛЕННЯ ДИСГРАФІЧНИХ
ПОМИЛОК У ДИТИНИ
Дисграфія – часткове порушення процесу письма, при якому спостерігаються
стійкі помилки: спотворення та заміни букв, перевертання звукоскладової будови
слова, порушення злитності написання окремих слів в реченні, аграматизми на
письмі.
1. Помилки зумовлені несформованістю
фонематичних процесів та слухового сприймання:
1.1 Пропуски букв та складів: трва-трава, соти- солити іт.п
1.2 Перестановки букв та складів:
двора-дрова, ломоко-молоко і т.п
1.3 Недописування букв, складів:
лопат- лопата і т.п
1.4 Вставляння зайвих букв, складів:
тарава-трава, тигор-тигр
1.5 Написання слів разом, або їх
довільний поділ: влісі, на стала о сінь.
1.6 Спотворення слів: хабор-хоробрий,
зпени-з пенька
1.7 Невміння визначити межі речення
в тексті, написання всіх слів разом.
1.8 Заміни букв: панка-банка,
жолото-золото, лука-рука, сапка-шапка
1.9 Порушення пом'якшення
приголосних: тулпан-тюльпан
1.10 Повторення певних букв чи складів: дешеве-дерево, до дорога-дорога
2.Помилки зумовлені несформованістю лексико-граматичних категорій:
2.1 Аграматизм: вона сидів, три вікно,
ми писала і т. п
2.2 Написання разом слів з
прийменниками та роздільне написання префіксів: влісі, при летіли
3. Помилки, зумовлені недорозвитком зорового сприймання: боска-дошка, уайка-
чайка, тиби- риби
4. Відсутність великої букви на початку речення та у власних назвах;
відсутність розділових знаків.
5. Неправильний порядок слів у реченні, неправильне узгодження слів.
6. Звернути увагу на порушення орієнтації у просторі зліва- справа;
дзеркальне письмо; та низький рівень зображувальних можливостей
7. Діти-дисграфіки допускають аналогічні помилки і під час читання.
Звернути увагу на розвиток комунікативних умінь, загальний розвиток.
Джерело:
http://kyiv-oblosvita.gov.ua
Комментариев нет:
Отправить комментарий